Ediţia prezentă urmează, în ce priveşte cuprinsul, celei din anul 2002, la care s-au adăugat şi îndrumări privind înmormântarea sinucigaşilor.
„Slujbele Sfintelor Taine şi ierurgii sunt cuprinse, de obicei, în Molitfelnic sau Evhologhion, dar cele mai uzuale au fost adunate în cartea numită Aghiasmatar, care, fiind într- un format mai mic, este folosită curent de sfinţiţii slujitori la săvârşirea slujbelor liturgice solicitate de credincioşi. Numele de Aghiasmatar provine de la faptul că, în vechile ediţii, cea dintâi slujbă tipărită în el era Slujba Aghiasmei mici, săvârşită adesea, în biserica sau la casele enoriaşilor. Alături de acestă slujbă, Aghiasmatarul mai conţine rânduielile Sfintelor Taine ale: Botezului (alături de Rânduieli legate de naşterea omului), Spovedaniei, Cununiei, Maslului şi împărtăşirii (împărtăşirea grabnică a celui bolnav şi rugăciuni pentru cei aflaţi pe patul de moarte), precum şi: Slujbele pentru cei răposaţi, rugăciuni de dezlegare, exorcisme şi molitfe pentru cei demonizaţi şi pentru casele bântuite de duhuri rele, rugăciuni la neputinţe şi boli, binecuvântări ale caselor, animalelor domestice şi alimentelor, rugăciuni pentru călători şi pentru elevi.
Ediţia prezentă a Aghiasmatarului urmează, în ce priveşte cuprinsul, celei din anul 2002, la care s-au adăugat câteva rugăciuni pentru binecuvântarea ţarinilor, a grădinilor şi viilor, solicitate uneori după săvârşirea Sfeştaniei în casele sau gospodăriile credincioşilor. Textul a fost preluat din ultima ediţie a Molitfelnicului, diortosit şi tipărit în anul 2013. De asemenea, s-au adăugat Slujba la împăcarea celor divorţaţi şi îndrumări privind înmormântarea sinucigaşilor, aşa cum au fost aprobate de Sfântul Sinod al Bisericii Ortodoxe Române în anul 2015”. (Din Nota editorială)