Nevoințele și virtuțile femeilor - în povestiri vii - Preot Gheorghe Orlov
An aparitie: 2021
Autor: Preot Gheorghe Orlov
Traducător: Florentina Cristea
Editura: Egumenița
Format: 20 X 13 cm
Nr. pagini: 312
COD PRODUS: 5258
Politică de securitate
Politica de livrare
Politica de returnare
Podoaba voastră să nu fie cea din afară: împletirea părului, podoabele de aur şi îmbrăcarea hainelor scumpe, ci să fie omul cel tainic al inimii (1 Petru 3, 3-4).
Darul Domnului este femeia tăcută şi femeia bine crescută nu are preţ pe pământ (Sirah 26, 16).
Calitățile morale ale femeii, după cum se știe, nu sunt nici pe departe lipsite de însemnătate, atât în viața particulară a omului, cât și în viața întregii societăți.
Astfel, de pildă, de o femeie bună și virtuoasă depinde nu numai ordinea exterioară din casă, ci și fericirea și bunăstarea vieții familiale, în general. Fiind, așadar, prima educatoare directă a copiilor ei, într-un fel sau altul, femeia influențează soarta urmașilor ei, iar uneori oferă direcție chiar și istoriei unui întreg popor, după cum se poate vedea din unele evenimente istorice ale poporului evreu.
Familia este, mai cu seamă, acel mediu, în care prezența femeii este necesară și influența ei este de neînlocuit. Iată de ce în prezent, când în cea mai bună parte a societății ortodoxe ruse a început să apară o grijă sporită de a da o bună direcție moral-educativă adolescenților și tinerilor moderni, cele mai mari speranțe în această privință sunt puse, de asemenea, în femeie, care prin însăși natura ei este chemată să fie prima semănătoare a credinței, a binelui și a dreptății în mințile și inimile propriilor ei copii. Dar, pentru a sta cu demnitate pe culmea vocației sale, femeia trebuie să fie pe deplin pătrunsă în sine de conștiința poziției ce i se cuvine în familie și în societate și, mai ales, de conștiința necesității de a spori în acele virtuți care se cuvin în special sexului feminin.
Poveștile și istorioarele din această carte sunt împrumutate din diferite surse de literatură spirituală (duhovnicească) și laică. În alegerea articolelor am fost călăuziți de dorința de a oferi tinerei generații a femeilor din Rusia o serie de imagini atrăgătoare, care opresc atenția asupra lor prin umanismul și atitudinea lor plină de viață față de mediul care le înconjoară. Tinerele cititoare vor găsi în cartea noastră, prezentată în exemple vii, învățătura creștină despre acele virtuți a căror împlinire este obligatorie pentru toate femeile din orice rang și stare socială; familia, având în special un rol educativ, are un loc semnificativ.
Prin intermediul cărții noastre, cititoarele vor face cunoștință cu chipul (imaginea) surorii bune și grijulii (Șura, Povestea unei fetițe, Sora cea bună), al fiicei (O pildă de dragoste tandră copilărească, Fiica cea mărinimoasă), al mamei (Sfintele Antuza, Emilia, Nona), al soției înțelepte (Sfânta Monica), al bunicii care își educă creștinește nepoțeii (Către femeile cărora Dumnezeu le-a rânduit să își crească nepoțeii lor), al mamei vitrege pline de afecțiune și blândețe față de fiii și fiicele ei vitrege (Grunia, cea dată de Dumnezeu), al nurorii devotate și supuse soacrei ei (Rut), al stăpânei compătimitoare față de slujitorii ei (Uliana Osorina) și multe altele.
Dorim sincer și călduros tinerei generații a femeilor din Rusia să urmeze cu vrednicie pildele date de noi cu privire la virtuțile acelor fecioare și femei cucernice și înțelepte.